Családanyu

Kedvencem, a zabkása

A  zabkása azért jó, mert sokféleképpen el lehet készíteni és ízesíteni is.

  1. Lábasba rakva a zabpelyhet és a csapvizet forralva, kevergetve míg besűrűsödik,
  2. Forralt vízzel leöntve majd lefedve állni hagyva,
  3. Sima vízzel elkeverve, hűtőbe rakni este és másnap reggel fogyasztható hidegen vagy melegítve,
  4. Tejjel leöntve, lábasban forralva
  5. Forró tejjel leöntve, lefedve állni hagyva
  6. Tejjel összekeverve este és másnap reggel hidegen vagy melegen fogyasztva

Ízesítheted

  • cukorral
  • édesítőszerrel,
  • fahéjjal,
  • mézzel,
  • kakaóporral,
  • aszalt/friss gyümölccsel,
  • magvakkal (mogyoró, dió, kesudió)
  • kókuszreszelékkel

-csak hogy a legalapabb verziókat említsem. 

Egyik kedvenc zabkásám ötvözi a reggelit és a kávét: a zabpehelyhez instant kávét adok (ez édesítőszeres is), így öntöm le forralt vízzel, hagyom állni és ehető is a kávés kása. Magvakat ehhez is szoktam adni, de anélkül is finom. Nagyszerű mentőötlet ez olyan instant kávéhoz, ami italként nem vált be túlzottan az íze miatt -kásaként ezt nem érzed annyira, és így nem kell kidobnod a már megvásárolt instant kávét sem. Jó megoldás azoknak is, akiknek a gyomruk nem bírja a reggeli kávét, ami eleve nem egészséges éhgyomorra, így letudhatod a kávéivást a reggelizés közben, tuti nem felejted el (anyukaként hányszor jöttem rá útközben, hogy a kávé bizony készen otthon maradt).

 

Előre is elkészítheted a kásádat akár egész hétre -így csak adott napon vízet/tejet kell hozzáöntened és eheted is. Munkahelyedre is magaddal viheted befőttes üvegben vagy hőálló dobozban (ebből könnyebb megenni).


Allergiások is fogyaszthatják:

  • gluténérzékenyek garatáltan gluténmentes zabpehelyből,
  • laktózérzékenyek laktózmentes tejjel,
  • tejallergiások növényi/magtejjel (rizstej, mandulatej, kókusztej, stb)
  • inzulinrezisztensek hagyják ki az aszalt gyümölcsöt és ha reggelire eszik akkor mindenféle gyümölcsöt is, plusz nekik számolniuk is kell, hány gramm zabpehelyből készül (tízóraira vagy uzsonnára már a diétának megfelelő mennyiségű gyümölcs kerülhet bele számoltan és tudva, hogy az gyors felszívódású)

Plusz fontosság: ha zabkását eszel, ne felejtsd el, hogy erre sokat kell inni! A zabpehely remekül fel tudja szívni a nedvességet, így ha nem iszol a kása után eleget, akár rosszul is lehetsz! Figyelj tehát a folyadékfogyasztásodra! 

A zabpehely ezen kívül még számos más étel elkészítésére is szuper, lásd itt.

Ha szívesen készítenél zabpelyhes almás nasit a gyermeknek, akkor nézd meg ezen a videón az elkészítést 7:47-nél:

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Viktória cfve says: (előzmény @Barna Fehér)

    🙂 Nem vettem észre, pedig átolvastam párszor -köszönöm, hogy szólt!

  2. Barna Fehér says:

    Nem vette észre? A receptben “kakó” van, azért szórakoztam a kakAó szóval! Nincs harag?/Egyébként én is szeretem mindenhogy!/

  3. Viktória cfve says: (előzmény @Barna Fehér)

    Igen, úgy is nagyon finom -kislányom kedvence 🙂

  4. Barna Fehér says:

    Én mégiscsak kakAóporral ízesítem, már csak a megszokás miatt…


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!